Ny løsning gjør det enklere for kundene

Raskere køer og enda mer fornøyde kunder. Det er hva Knut Eklo tror blir resultatet når Coop nå er først i landet med å la kundene betale gjennom Coop-appen.

Tekst og foto: Tore Myrberg

Coopay kaller de systemet som gjør at du framover kun trenger å ha med deg telefonen når du skal betale i kassa.

– Dette gjør det mye enklere for kundene, særlig de som allerede i dag bruker Coop-appen. Man må bare registrere kortet først, så vil både registrering av kjøpeutbytte og betaling gå i ett – helt sømløst, forteller Eklo ved Extra Randvik.

Kortere kø
Han tror kundene vil merke Coopay på flere måter, og alt med positivt fortegn.

– Blant annet vil det bli kortere kø i kassa fordi betalingen går fortere. Og når kunden har skannet koden, så kan de gå for å pakke allerede før alle varene er igjennom.

Og at systemet fungere, vet Eklo allerede.

– Vi ansatte har vært piloter og brukt Coopay allerede siden i sommer. Og vi har allerede kunder som har brukt dette i butikken.

Først i landet
En del stolthet følger det også med for de som jobber i Extra-butikken på Randvik. Det er kanskje ikke så rart.

– Vi er den første dagligvarekjeden i Norge som har dette. Dermed behøver folk kun ha med seg mobiltelefonen på handleturen, og den har jo folk med seg hele tiden uansett.